Veelgestelde vragen over garantie & reparatie
Wat mag je van ons verwachten?
Meetwinkel biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je dit in gebruik hebt genomen. Vaak vind je voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk.
Vind je in de gebruiksaanwijzing geen oplossing, dan kun je uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice of met de helpdesk van de betreffende fabrikant.
We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn en zorgen samen met jou voor een passende oplossing.
Binnen de zichttermijn
Heb je een artikel ontvangen dat kapot is? Meld dit binnen de zichttermijn en, als dit mogelijk is, ruilen we het direct om.
Buiten de zichttermijn
Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.
Minimaal 1 jaar garantie
Op alle bij Meetwinkel gekochte artikelen heb je ten minste 1 jaar garantie.
Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Meetwinkel.
Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk van de betreffende fabrikant voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.
Na de (fabrieks)garantietermijn
Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen.
In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.
Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.