BEL ME TERUG OF BEL 088 - 2450050
Wij zijn dealer van
Logo Nieaf-SmittLogo GMC InstrumentsLogo TestoLogo FlukeLogo KyoritsuLogo AmprobeLogo Kane BrigonLogo SonelLogo Uni-TLogo Metrel Ingenium MeetwinkelLogo Flir Ingenium Meetwinkel

Kennisbank MultiPAT XE

MultiPAT XE Meetwinkel Nieaf

Veelgestelde vragen over de MultiPAT XE

Waar kan ik het serienummer van de MultiPAT XE vinden?
Wat voor zekering zit er in mijn MultiPAT XE?
De systeemdatum en tijd van mijn MultiPAT XE wordt niet onthouden.
Ik ben mijn ingesteld paswoord van mijn MultiPAT XE vergeten, kan deze gereset worden?
Hoe kan ik het geheugen van de MultiPAT XE wissen?
Kunnen er meer karakters worden ingegeven bij het veld Tekst object en Omschrijving?
De geuploaden testen naar mijn apparatentester zijn niet zichtbaar.
Aangesloten printer op de MultiPAT XE werkt niet.
Mijn MultiPAT XE geeft een foutcode aan.
De geuploaden testen naar mijn MultiPAT XE zijn niet zichtbaar.

 

Waar kan ik het serienummer van mijn MultiPAT XE vinden?

Als u de grijze boven klep van de tester open doet ziet u aan de linkerzijde onder de kap een sticker met het serienummer.

Bijvoorbeeld: Z41-0458

Wat voor zekering zit er in mijn MultiPAT XE?

In de MultiPAT XE tester zitten twee zekeringen van 16A/500V Artikelnummer: 626006031

De systeemdatum en tijd van mijn MultiPAT XE word niet onthouden.

De interne batterij van uw MultiPAT XE dient vervangen te worden. U kunt hiervoor contact opnemen met de Reparatie/Kalibratie afdeling van Nieaf-Smitt via:
E-mail: rma@nieaf-smitt.nl
Telefoon: 030-2850235

Ik ben mijn ingesteld wachtwoord op mijn MultiPAT XE vergeten, kan deze gereset worden?

Uw paswoord van uw MultiPAT XE kan gereset worden door de Support afdeling van Nieaf-Smitt. U kunt hiervoor contact opnemen met de Reparatie/Kalibratie afdeling van Nieaf-Smitt via:

E-mail: rma@nieaf-smitt.nl
Telefoon: 030-2850235

Voor het verwijderen van een paswoord worden kosten in rekening gebracht. 

Hoe kan ik het geheugen van de MultiPAT XE wissen?

U kunt het geheugen van de MultiPAT XE wissen door middel van de volgende stappen.

  • Selecteer in het hoofdmenu “Geheugen opties”
  • Kies voor “Wissen geheugenresultaten”.
  • Bevestig JA om de resultaten te wissen.
  • De melding OK verschijnt zodra de resultaten succesvol verwijderd zijn.

Alle testen zijn nu gewist uit het geheugen en uw testapparaat is gereed voor gebruik.

Kunnen er meer karakters worden ingegeven bij het veld Tekst object en Omschrijving?

Dit is afhankelijk van de software die u gebruikt.

De Pats-W software kan maximaal:
10 karakters verwerken bij het veld test object. 10 karakters verwerken bij het veld opmerkingen. 

De PAT Manager software kan maximaal:
15 karakters verwerken bij het veld test object. 20 karakters verwerken bij het veld opmerkingen. 

U kunt de ingestelde aantal karakters aanpassen op de MultiPAT XE door middel van de volgende stappen:

  • Ga vanuit het hoofdmenu van de MultiPAT XE naar Instellingen en druk op enter.
  • Ga vervolgens naar Systeem configuratie en druk op enter.
  • Ga naar het veld TEKSTOBJ & TXT met de pijltjes toetsen.
  • Druk op enter om het aantal karakters aan te passen, neem hierbij het maximaal aantal toegestaan karakters in acht afhankelijk van de software die u gebruikt.
  • Druk op de OK toets (onder het beeldscherm) om de wijzigingen op te slaan en terug te keren naar het hoofdmenu. 

De geuploaden testen naar mijn apparatentester zijn niet zichtbaar.

De ge-uploaden gegevens zijn NIET zichtbaar in de tester.
Als de keuring van het object klaar is, is deze WEL zichtbaar bij de testresultaten.

Aangesloten printer op de tester werkt niet.

Indien er een printer direct op de MultiPAT XE word aangesloten dient dit een DOS, laserjet compatibel IBM printer te zijn. Alle andere printer kunnen niet op de tester worden aangesloten.

Mijn MultiPAT XE geeft een fout code aan.

In het onderstaande overzicht vind u een opsomming van de foutcodes van de MultiPAT XE:

  • Softwarefout: Koppel alle kabels en het testapparaat los van de MultiPAT XE. Zet de tester uit en weer aan (herhaal dit eventueel enkele keren). Indien de tester deze melding blijft weergeven dien de tester voor controle opgestuurd te worden naar Nieaf-Smitt.
  • Interne relais fout!: Koppel alle kabels en het testapparaat los van de MultiPAT XE. Zet de tester uit en weer aan (herhaal dit eventueel enkele keren). Indien de tester deze melding blijft weergeven dien de tester voor controle opgestuurd te worden naar Nieaf-Smitt.
  • Zwevende voedingsaarde: Er is geen aardverbinding op het WCD waar de tester op is aangesloten. Sluit de tester aan op een andere WCD een correcte aarding op aanwezig is. Indien de tester deze melding blijft weergeven dien de tester voor controle opgestuurd te worden naar Nieaf-Smitt.
  • Testapparaat is te warm: De tester uitzetten en laten afkoelen (deze melding is mogelijk na intensief gebruik van de tester). Indien de tester deze melding blijft weergeven dien de tester voor controle opgestuurd te worden naar Nieaf-Smitt. 

De geuploaden testen naar mijn MultiPAT XE zijn niet zichtbaar.

De ge-uploaden gegevens zijn NIET zichtbaar in de tester.
Als de keuring van het object klaar is, is deze WEL zichtbaar bij de testresultaten.